22 jaetta, joissa Jumala vihaa pahoja ihmisiä



Psalmi 5:6 [5:5 KJV] Kerskurit eivät kestä silmiesi edessä. Sinä vihaat kaikkia vääryydentekijöitä.


Psalmi 5:7 [5:6 KJV] sinä hävität valheenpuhujat. Verenvuodattajia ja petollisia Herra inhoaa. - RK 2012


Psalmi 11:5 Herra tutkii vanhurskaat, mutta jumalattomia ja niitä, jotka vääryyttä rakastavat, hänen sielunsa vihaa.


Psalmi 26:5 Minä vihaan pahain seurakuntaa, enkä istu jumalattomain tykönä. - Biblia 1776


Psalmi 31:7 Minä vihaan niitä, jotka pitävät väärää oppia; mutta minä uskallan Herraan. - Biblia 1776


Psalmi 10:3 For the wicked boasteth of his heart's desire, and blesseth the covetous, whom the LORD abhorreth.


Psalmi 53:5 There were they in great fear, where no fear was: for God hath scattered the bones of him that encampeth against thee: thou hast put them to shame, because God hath despised them.


3. Mooses 20:23 Älkää vaeltako sen kansan lakien mukaan, jonka minä karkotan teidän edeltänne, sillä he ovat tehneet kaikkea tätä ja minä inhoan heitä. - RK 2012


3. Mooses 26:30 Minä kukistan uhrikukkulanne ja hävitän auringonpatsaanne ja panen ruumiinne epäjumalienne ruumiiden päälle, ja sieluni inhoaa teitä.


5. Mooses 32:19 And when the LORD saw it, he abhorred them, because of the provoking of his sons, and of his daughters.


Sananlaskut 6:16-19 Näitä kuutta Herra vihaa, ja seitsemää hänen sielunsa kauhistuu: ylpeitä silmiä, valheellista kieltä, käsiä, jotka vuodattavat viatonta verta, sydäntä, joka miettii jumalattomia juonia, jalkoja, jotka kiiruhtavat juosten pahaan, väärää todistajaa, joka valheita puhuu, ja riidan rakentajaa veljien kesken.


Sananlaskut 22:14 Vieraan naisen suu on syvä kuoppa, Herran vihaama suistuu siihen. - RK 2012


Psalmi 139:21-22 Herra, minä tosin vihaan niitä, jotka sinua vihaavat, ja minä närkästyn heistä, jotka karkaavat sinua vastaan. Täydestä todesta minä heitä vihaan; sentähden ovat he minulle viholliset. - Biblia 1776


Sakarja 11:8 Three shepherds also I cut off in one month; and my soul lothed them, and their soul also abhorred me.


Hoosea 9:15 ”Kaikki heidän pahuutensa löytyy Gilgalista, siellä minä aloin vihata heitä. Heidän tekojensa pahuuden tähden minä karkotan heidät huoneestani pois. En minä enää rakasta heitä; kaikki heidän ruhtinaansa ovat niskureita.


Malakia 1:2-3 Minä rakastin teitä, sanoo Herra. Niin te sanotte: missäs meitä rakastit? Eikö Esau ole Jakobin veli, sanoo Herra? ja minä rakastin Jakobia, Ja vihasin Esauta; olen myös autioksi tehnyt hänen vuorensa, ja hänen perimisensä lohikärmeille erämaaksi. - Biblia 1776



Lähde: https://sanderson1611.blogspot.com/2012/10/22-verses-on-gods-hatred-for-evil-people.html

Suomenkieliset raamatunjakeet ovat lähtökohtaisesti STLK:n vuoden 2017 käännöksestä, ellei toisin ilmoiteta.


Tämän blogin suosituimmat tekstit

Ykseys-harhaoppi tasoittaa tietä Antikristukselle

Mitä Apostolien teot 2:38 opettaa pelastuksesta?

Jeesus Vietti 3 Päivää ja 3 Yötä Helvetissä