Ortodoksisuus Aukaistuna



Ortodoksisuus, olipa kyseessä sitten kreikkalais-ortodoksisuus, venäläis-ortodoksisuus, koptilais-ortodoksisuus tai mikä tahansa muun tyyppinen ortodoksisuus, on apostaattinen väärä uskonto. Ortodoksisten kirkkojen erot ovat pääasiassa alueellisia, ts. kreikkalais-ortodoksisuus vs. venäläis-ortodoksisuus. Ortodoksisuudella on kaikki samat roomalaiskatolisen kirkon harhaopit, koska se on sama Mysteeri Babylon -uskonto, joka edeltää katolisuutta. Pakanallisen jumalattaren nimen muuttaminen "Mariaksi" ei tehnyt katolisuudesta ja ortodoksisuudesta "kristillistä." Pakanalliset käytännöt, kuten munkkeuden harjoittaminen, eivät tule Raamatusta. Sama katolisuudessa näkyvä pakanallinen taikausko on läsnä ortodoksisessa uskonnossa

Tärkeintä on huomata, että ortodoksiset kirkot ovat väärässä pelastuksesta. He opettavat, että pelastukseen sisältyy usko + teot + sakramentit ja että pelastuminen on prosessi. Uudestisyntyminen on kertaluonteinen tapahtuma, ei asteittainen prosessi.

"Älä ihmettele, että minä sanoin sinulle: teidän pitää uudesta syntymän." Johannes 3:7


Tässä on luettelo ortodoksisista käytännöistä, jotka osoittavat sen silmiinpistäviä yhtäläisyyksiä katolisuuden kanssa:

Vauvakaste

Selibaatissa olevat piispat (vaikka ortodoksiset seurakuntapapit saavat mennä naimisiin)

Turhien toistojen chanttaus

Munkit, nunnat ja luostarit

Marian rukoileminen

Pyhimysten rukoileminen

Kuolleiden puolesta rukoileminen

Kynttilät, suitsukkeet, ikonit, idolit, ja pyhäinjäännökset ("pyhäinjäännös" voi olla mitä tahansa puupalasta kuolleen pyhimyksen ruumiiseen, jonka he vievät kiertueelle)

Jumalanpalvelukset suoritetaan usein kielellä, jota kaikki eivät ymmärrä


Koptilais-ortodoksinen kirkko

Koptilais-ortodoksisen kirkon kotipaikka on Egypti, ja se väittää olevansa pyhän Markuksen perustama. Tämä muistuttaa roomalaiskatolista väitettä, jonka mukaan Pietari oli ensimmäinen paavi. Koptilainen paavi kirjoitti kirjan nimeltä "Hetkessä Pelastumisen Harhaoppi." Sama paavi sanoi myös, että "pelastusta ei saavuteta hyvillä töillä, mutta sitä ei saavuteta ilman niitä." Tämä mutkikas lausunto on tyypillinen työperusteiselle uskonnolle, mutta mitä sanoo Raamattu?

"Mutta joka ei työtä tee, vaan uskoo sen päälle, joka jumalattoman vanhurskaaksi tekee, hänen uskonsa luetaan hänelle vanhurskaudeksi." Roomalaisille 4:5

Ortodoksiset kirkot ovat täysin apostaattisia. Kristittyjen ei pitäisi kuunnella youtubettaja Brother Nathanielia, joka on ortodoksisen kirkon jäsen. Tämä henkilö on väärä opettaja, joka chanttaa turhia toistoja tuntikausia kerrallaan. Jos olet kristitty, tämä mies ei ole sinun veljesi Kristuksessa. Sinä et kuuntelisi katolista pappia, joten älä myöskään kuuntele ortodoksista, koska se on sama uskonto.

Tässä on saarna, jossa ortodoksisuutta tarkastellaan Raamatun valossa:



Kirjoitus on käännös Pastori Andersonin "Orthodoxy Exposed" artikkelista: https://sanderson1611.blogspot.com/2016/08/orthodoxy-whether-it-be-greek-orthodox.html

Tämän blogin suosituimmat tekstit

Ykseys-harhaoppi tasoittaa tietä Antikristukselle

Mitä Apostolien teot 2:38 opettaa pelastuksesta?

Jeesus Vietti 3 Päivää ja 3 Yötä Helvetissä