Lihallisia Kristittyjä ON Olemassa


"Mutta joka ei työtä tee, vaan uskoo sen päälle, joka jumalattoman vanhurskaaksi tekee, hänen uskonsa luetaan hänelle vanhurskaudeksi." Roomalaisille 4:5

Pelastus on ilmainen lahja, mutta väärä evankeliumi lisää aina tekoja pelastukseen. Vaikka jotkut ihmiset todella julkisesti sanovat, että sinä pelastut uskon ja tekojen kautta, he ovat yleensä salakavalia sen suhteen. He sanovat, että työt eivät pelasta sinua, mutta et pelastu, ellet tee töitä. Paul Washer on väärä opettaja, joka kääntää Roomalaiskirjeen 7. luvun päälaelleen väittämällä, että "Lihallisia kristittyjä ei ole olemassa."

"Sillä me tiedämme, että laki on hengellinen: vaan minä olen lihallinen, synnin alle myyty. Sillä en minä tiedä, mitä minä teen, etten minä tee sitä, mitä minä tahdon, vaan sitä, mitä minä vihaan, teen minä. Mutta jos minä teen, jota en minä tahdo, niin minä suostun lakiin, että se on hyvä. Niin en minä sitä enää tee, vaan synti, joka minussa asuu. Sillä minä tiedän, ettei minussa (se on: minun lihassani) mitään hyvää asu. Sillä tahto minulla on, vaan täyttää hyvää, en minä sitä löydä. Sillä hyvää, jota minä tahdon, en minä tee, vaan pahaa, jota en minä tahdo, teen minä. Mutta jos minä teen, jota en minä tahdo, niin en minä sitä enää tee, vaan synti, joka minussa asuu. Niin minä löydän itsessäni lain, joka tahtoo hyvää tehdä, että minussa pahuus riippuu kiinni. Sillä minulla on halu Jumalan lakiin, sisällisen ihmisen puolesta; Mutta minä näen toisen lain minun jäsenissäni, joka sotii minun mieleni lakia vastaan ja ottaa minun vangiksi synnin laissa, joka minun jäsenissäni on. Minä viheliäinen ihminen: kuka päästää minun tästä kuoleman ruumiista? Minä kiitän Jumalaa Jesuksen Kristuksen meidän Herramme kautta. Niin minä itse palvelen nyt mielellä Jumalan lakia, mutta lihalla synnin lakia." Roomalaisille 7:14-25

Se tosiasia, että Washer yrittää vääristellä tätä selkeää Raamatun kohtaa, joka on niin samaistuttava meille muille, merkitsee hänet välittömästi vääräksi profeettaksi. Washer sanoo sinulle, että Roomalaisille 7 ei kerro kristitystä apostoli Paavalia. Hän sanoo, että se kertoo pelastumattomista ihmisistä. Yllä oleva kohta on väitetysti kuvaus Paavalin kokemuksesta ennen kuin hän pelastui. Huomaa jakeessa 25, että Paavali kiittää "Jumalaa Jesuksen Kristuksen meidän Herramme kautta." Ennen kuin Paavali, eli Saul, pelastui, hän ei yhtään kunnioittanut Jeesusta Kristusta, muistatteko? "Saul, Saul, miksi vainoot minua?"

Kun sinä pelastuit, sinun henkesi uudestisyntyi. Ainoa syy, miksi sinä teet syntiä juuri nyt, on sinun lihasi. Kunnes Kristus tulee pilvissä, meillä on tämä uudestisyntymätön liha. Ruumiimme eivät muutu pelastuksen hetkellä. Tästä syystä pelastetut ihmiset kärsivät edelleen fyysisistä vaivoista. Ruumiimme eivät muutu ennen ylösnousemusta, jolloin Kristus ilmestyy pilvissä:

"Ajan rahdussa, silmänräpäyksessä, viimeisellä basunalla; sillä basuna soi, ja kuolleet pitää turmelematoinna nouseman ylös ja me tulemme muutetuksi." 1. Korinttilaisille 15:52

Jokainen, joka on rehellinen itselleen, tietää, että me kaikki kamppailemme synnin kanssa elämissämme. Apostoli Paavalin tavoin me kaikki tunnemme ajoittain olevamme viheliäisiä. Joka kerta kun saarnaan Roomalaiskirjeen seitsemännestä luvusta, se aina resonoi ihmisten kanssa, koska taistelu synnin kanssa on universaalia.

"Jos me sanomme, ettei meillä ole syntiä, niin me petämme itsemme, ja ei ole totuus meissä." 1. Johannes 1:8

"Valvokaat ja rukoilkaat, ettette kiusaukseen lankeaisi. Henki tosin on altis, mutta liha on heikko." Matteus 26:41

"Mutta minä sanon: vaeltakaat Hengessä, niin ette lihan himoa täytä;" Galatalaisille 5:16

"Jos me Hengessä elämme, niin vaeltakaamme myös Hengessä." Galatalaisille 5:25

Liha ja henki ovat sodassa keskenään, minkä vuoksi meitä on muistutettava vaeltamaan hengessä. Jopa apostoli Paavali, yksi suurimmista koskaan eläneistä kristityistä, oli tarpeeksi nöyrä myöntääkseen, että hän jatkaa taistelua synnin kanssa. Paul Washer on valehteleva fariseus, joka on matkalla Helvettiin.

Tässä on saarna, jossa käyn tämän aiheen läpi yksityiskohtaisemmin:




Kirjoitus on käännös Pastori Andersonin "There IS Such a Thing as a Carnal Christian" artikkelista: https://sanderson1611.blogspot.com/2016/08/there-is-such-thing-as-carnal-christian.html

Tämän blogin suosituimmat tekstit

Ykseys-harhaoppi tasoittaa tietä Antikristukselle

Mitä Apostolien teot 2:38 opettaa pelastuksesta?

Jeesus Vietti 3 Päivää ja 3 Yötä Helvetissä