Mormonien opin kumoaminen sieluja voittaessa

Mormoni idoli heidän feikki Jeesukselleen


Mormonismi opettaa, että on olemassa useampi kuin yksi Jumala, ja että ihmisistä voi tulla jumalia. Tämä on ollut Saatanan sanoma Eedenin puutarhasta lähtien.

"Vaan Jumala tietää, että jona päivänä te syötte siitä, aukenevat teidän silmänne, ja te tulette niinkuin Jumala, tietämään hyvän ja pahan." Genesis 3:5

"Minä tahdon vaeltaa korkeiden pilvien päällä, ja olla kaikkein Korkeimman vertainen." - Lucifer (Jesaja 14:14)

Mormoni-profeetta Brigham Young opetti: ”Kuinka monta jumalaa on, en tiedä. Mutta ei ole koskaan ollut aikaa, jolloin ei olisi ollut jumalia ja maailmoja ja jolloin ihmiset eivät käyneet läpi samoja koettelemuksia, joita me käymme läpi."

Raamattu opettaa, että on vain yksi Jumala!

"Mutta te olette minun todistajani, sanoo Herra, ja minun palveliani, jonka minä valitsin, että te tietäisitte, ja uskoisitte minua, ja ymmärtäisitte, että minä se olen. Ei yhtään Jumalaa ole minun edelläni tehty, ei myös kenkään tule minun jälkeeni." Jesaja 43:10

"Sillä yksi on Jumala, ja yksi välimies Jumalan ja ihmisten välillä, ihminen Kristus Jesus," 1. Timoteus 2:5

"Ja kirjanoppinut sanoi hänelle: oikein, Mestari, sinä sanoit totuuden; sillä yksi on Jumala, ja ei ole toista paitsi häntä:" Markus 12:32

Jeesus Kristus oli Jumala lihassa:

"Ja se on julkisesti suuri jumalisuuden salaisuus, että Jumala on ilmoitettu lihassa, vanhurskautettu hengessä, nähty enkeleiltä, saarnattu pakanoille, uskottu maailmassa ja otettu ylös kunniaan." 1. Timoteus 3:16

"Sillä meille on lapsi syntynyt, ja poika on meille annettu, jonka hartioilla herraus on; ja hänen nimensä kutsutaan Ihmeellinen, Neuvonantaja, Väkevä Jumala, Ijankaikkinen Isä, Rauhan päämies:" Jesaja 9:5[6]

"Mutta Pojalle: Jumala! sinun istuimes pysyy ijankaikkisesta ijankaikkiseen: sinun valtakuntas valtikka on oikeuden valtikka." Heprealaisille 1:8

"Sillä kolme ovat, jotka todistavat taivaassa: Isä, Sana ja Pyhä Henki, ja ne kolme yksi ovat:" 1. Johannes 5:7

"Minä ja Isä olemme yhtä." Johannes 10:30

"Niin Jesus sanoi hänelle: miksis sanot minun hyväksi? Ei kenkään ole hyvä, vaan yksin Jumala." Markus 10:18

Oliko Jeesus hyvä? Sitten hän oli Jumala!

Mormonismi on kultti, koska he seuraavat ihmistä. Ensin se oli Joseph Smith, sitten se oli Brigham Young, ja sen jälkeen on ollut useamman heitä johtaneen väärän profeetan sukkessio.

Mormonit uskovat toiseen kirjaan, joka on ristiriidassa Raamatun kanssa. Mormonin kirja tulee ilmestyksestä, jonka Joseph Smith väitti saaneensa ”Moroni enkeliltä.” Raamattu tuomitsee ne, jotka tuovat toisen evankeliumin – vaikka se tulisi enkeliltä:

"Mutta ehkä me taikka joku enkeli taivaasta saarnais teille toisin evankeliumia, kuin me olemme teille saarnanneet, se olkoon kirottu!" Galatalaisille 1:8

Voisit ehkä myös muistuttaa heitä siitä, että mitään muuta ei pitänyt lisätä Jumalan Sanaan Uuden Testamentin valmistumisen jälkeen:

"Mutta minä todistan jokaiselle, joka tämän kirjan prophetian sanoja kuuleva on: jos joku lisää näihin, niin Jumala on paneva hänen päällensä ne vitsaukset, jotka tässä kirjassa kirjoitetut ovat. Ja jos joku tämän kirjan prophetian sanoista ottaa pois, niin Jumala ottaa pois hänen osansa elämän kirjasta, ja pyhästä kaupungista, ja niistä, mitkä tässä kirjassa kirjoitetut ovat." Ilmestyskirja 22:18-19

Yksi mormonien tavoittamisen esteistä on se, että heille opetetaan, että Raamatussa on käännösvirheitä. Tämä on heille kätevää, koska Mormonin kirja on monia selkeitä Raamatun opetuksia vastaan. Heitä voi huomauttaa siitä, että Vanha Testamentti profeitoi Uuden Testamentin tapahtumia, mutta missä Raamatun kohdassa oli profetia Mormonin kirjan tapahtumista? Missä esimerkiksi koskaan ennustettiin, että Kristus tulee ilmestymään Amerikan alkuperäiskansoille?

Mormoneja voi olla vaikea tavoittaa, mutta joskus löydät niitä, jotka ovat vastaanottavaisia. Käsittele heidän väärää oppiaan, mutta palaa aina raamatulliseen taivastiehen. Voima on evankeliumissa. Käy roomalaistie läpi heidän kanssaan ja muista korostaa sitä tosiasiaa, että on vain yksi Jumala ja että sinun ei tarvitse kääntyä synneistäsi pelastuaksesi.

Tässä on saarna, jossa käsittelen tätä aihetta yksityiskohtaisemmin:



Kirjoitus on käännös Pastori Andersonin "Refuting LDS Doctrine When Out Soul-winning" artikkelista: https://sanderson1611.blogspot.com/2016/09/refuting-lds-doctrine-when-soul-winning.html


Tämän blogin suosituimmat tekstit

Ykseys-harhaoppi tasoittaa tietä Antikristukselle

Mitä Apostolien teot 2:38 opettaa pelastuksesta?

Jeesus Vietti 3 Päivää ja 3 Yötä Helvetissä